Thursday, April 9, 2009

salam perjuangan

Assalamualaikum Warahmatullah w.b.t.

salam pertemuan kembali buat semua.

pertama skali, aku ingin meminta maaf kepada semua kerana buat semua ternanti2 tntang sambungan kisahku yang dahulu, iaitu persiapan wakil nasyid sekolahku, pertandingan nasyid dan sebagainya.

memula aku nak citer pasal persiapan nasyid sekolahku. pertama sekali, aku adalah minta seorang member yang baru kukenal buat lirik untuk tajuk lagu nasyid tu, dia setuju untuk menolongku, tapi dia ckp di xpandai nyanyi. aku kata xperla, orang dah tolong wat lirik tu pun kira okeylah.

kedua, aku serahkan lirik nasyid itu pada bebudak sekolahku pada hari jumaat, aku bagitau diorang, pandai2la kamu nyanyi, ari isnin aku nak diorang. ari isnin tu, aku suruhla diorang nyanyi. memula aku xpercaya dan xyakin gaks dengan diorng, tapi aku terkejut, diorang bolh nyanyi sampai meremang bulu romaku berasa bangga dngan anak didikku. betullah kata kawan2 ku, klau di sabah ni, bagilah apa2pun pasal nyanyi ni, diorang blh nyanyi, kalau suruh baca bab pelajaran, sorilah yer, payah tul. nak wat camner, itulah hiburan yang diorang ada. tapi hiburan2 gaks, asalkan tidak melalaikan, tul x?

minggu tu, diorang xderla blajo, aku wat latihan tiap2 hari kerana khamis tu (5/3) pertandingan peringkat zon akan diadakan. diorang berlatih bkn stakat disekolah jer, memalam pun diorg berlatih. bagus tul. alangkah bagusnya kl pelajaran pun watcamtu, mesti ramai yang cemerlang, insya Allah.

berbalik pada citer aku laks, sekolah aku terpilih menjadi tuan rumah mtq peringkat zon sikuati. aku ni manalah tau bab2 penganjuran majlis2 terutama majlis agama seperti ni. lagipun aku laks orang baru disekolah ni, rasa mcam segan laks nak minta kerjasama daripada rakan sekerjaku. tambahan laks majlis tu bertembung dengan kejohanan olahraga peringkat daerah kudat. ramai rakan sekerjaku yang menjadi pegawai kejohanan.

aku pun berbincang dengan guru2 agama dari sekolah di dalam zon sikuati, diorang sanggup membantuku untuk melaksanakan mtq tersebut. tempat utk mtq pun bukan wat di sekolahku, tapi dibuat ditempat lain, iaitu Pusat Latihan Dakwah Kudat, oleh kerana sekolahku tidak mempunyai kemudahan yang cukup.

Pada pagi khamis iaitu 5/3/2009, maka segala perancangan yang diatur selama ini direalisasikan, majlis mtq dapat diadakan dengan baik walaupun ada kelemahan, biasala aku ni baru mencuba, lama2 okla tu. citer pasal peserta nasyid sekolahku, mendapat tempat kedua daripada 3 kumpulan yang bertanding. kira okeyla tu. slamat gaksla, kl tidak, terpksalah melatih lagi diorang. saje jer. jgn pk bkn2 no.

selepasa itu, diadakan mtq peringkat daerah yang berlangsung di smk pinawantai. aku dilantik menjadi hakim bercerita bahagian isi. bknla aku mahir sgtpun, bolehla sket2.

aku rasa hanya stakat inilah yang aku nak kongsi dgn kengkawan smua. apa yang baik itu datang daripada Allah dan yng cacat cela itu datang dari kelemahan aku sendiri. jumpa lagi. wassalam.

Mutiara Kata

Sign by Danasoft - For Backgrounds and Layouts

Peta Lokasi