basmalah Pictures, Images and Photos

Monday, August 25, 2008

salam buat semua

Assalamualaikum wbt.
salam pertemuan buat semua,
dah lama ana xbagi komentar dalam laman blog ini,
asyik2 copy & paste artikel dari laman web komuniti dan lain2 sumber jer,
almaklumlah masa yang membataskan ana untuk menulis.
di dalam bulan ogos dan september ni banyak peristiwa penting yang berlaku di dalam negara dan luar negara, dan itulah yang akan menjadi sejarah yang akan tercatat di dalam ingatan kita semua.
1) Pilihanraya kecil Permatang Pauh
walaupun kita nampak prk jer, tapi impaknya terlalu besar dalam semua berkaitan dengan negara kita. Ini adalah kerana calonnya merupakan org kuat dalam negara yang dianiaya selama ini iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim. prk inilah yang akan merubah nasib pakatan rakyat dan kerajaan malaysia.
2) Sukan Olimpik di Beijing
Sukan Olimpik yang terbesar di dunia berlangsung di dalam bulan ogos ini. Kita harus berbangga walaupun hanya mendapat sebutir pingat perak kerana dua sukan olimpik sebelum ini, kita pulang dengan tangan kosong sahaja. sekurang2nya dapatlah mengubat hati kita terhadap sukan olimpik yang skrg ini dipolitikkan.
3) Kes liwat saiful bukhari azlan
Ana no komenlah dgn kes ini, kerana kes ini meragukan adakah ia betul2 berlaku atau sebaliknya dirancang untuk menjatuhkan karier politik Datuk Seri Anwar Ibrahim, pengakuan bersumpah saiful yang menjadi isu dan heboh diperkatakan walaupun kes ini belum selesai dan baru dibicarakan di mahkamah.
4) Majlis Tilawah al-Quran peringkat antarabangsa
Majlis ini menjadi tenggelam dek banyak peristiwa yang lebih hebat daripadanya iaitu sukan olimpik dan prk permatang pauh, menjadikannya tidak penting, yang sepatutnya penting kerana ia dapat menginsafkan kita dan mengambil intipati bacaan yang lebih penting daripada isu semasa yang lain kerana itu adalah daripada Allah swt.
5) sambutan kemerdekaan malaysia yang ke 51
Ini paling menyedihkan kita kerana semacam hambar berbanding daripada tahun seblumnya yang meriah disambut. semacam rakyat malaysia memboikot sambutan kemerdekaan pada tahun ini disebabkan kenaikan harga minyak walaupun baru sahaja diturunkan tetapi tidak memberi kesan kepada ekonomi.
6) bulan ramadhan 1429H
tinggal beberapa hari sahaja lagi, seluruh umat Islam di dunia akan menyambut kehadiran bulan ramadhan al-mubarak yang memberikan ganjaran pahala yang besar daripada ganjaran kemewahan di dunia ini. marilah kita sama2 mengejar ganjaran yang tidak terhingga ini. insya Allah.
mungkin banyak lagi peristiwa yang akan berlaku, kerana kita hanya merancang, tetapi Tuhan shj yang menentukannya dan semua kejadian yang berlaku dan akan berlaku bukan terjadi dengan sendirinya, malah ada hikmah sebaliknya utk kita berfikir. semoga kita mengambil iktibar untuk menjadikan kita sebagai hamba Allah yang mulia dan cemerlang bukan sahaja di dunia malah di akhirat. insya Allah

No comments:

Mutiara Kata

Sign by Danasoft - For Backgrounds and Layouts

Peta Lokasi