basmalah Pictures, Images and Photos

Tuesday, August 18, 2009

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan


Assalamualaikum
Tanggal 3 hari sahaja lagi, umat Islam diseluruh dunia akan menyambut kedatangan bulan Ramadhan al-Mubarak, bulan yang penuh dengan keberkatan.
Pada petang Khamis ini, telah ditetapkan untuk melihat anak bulan Ramadhan, dan pada malamnya akan menjadi penentu samada kita semua akan berpuasa pada hari Jumaat atau Sabtu. Alangkah berkatnya pada tahun ini, tengok anak bulan pada malam Jumaat, malam yang penuh keberkatan, yang jarang2 skali kita jumpa.
Adakah kita semua sudah bersedia untuk menyambut bulan yang penuh keberkatan ini. Diharap amalan kita pada bulan Ramadahan pada tahun ini adalah yang terbaik daripada bulan ramadhan tahun sebelumnya. Manalah taukan, ramadhan pada tahun akan datang, kita tidak berkesempatan lagi.
Oleh kerana itu, marilah sama2 kita berebut-rebut mengambil sebanyak-banyaknya pahala pada bulan ramadhan ini. Samalah seperti kita masuk ke IPT, kita bersaing untuk mendapat kejayaan yang cemerlang, pada bulan ramadhan ini jugalah, dapat mengajar kita mengawal semua nafsu kita, samada nafsu makan, nafsu kemarahan dan sebagainya daripada berleluasa. Semoga amalan kita pada bulan ramadhan kali inidiberkati olehNya. Insya Allah.

No comments:

Mutiara Kata

Sign by Danasoft - For Backgrounds and Layouts

Peta Lokasi