basmalah Pictures, Images and Photos

Tuesday, March 18, 2008

Seandainya Kelantan Tewas ....

Dipetik daripada kiriman ukhwah.com

"Ya ALLAH, izinkan kami di sini menyimpan kenangan manis itu untuk melegakan kepedihan sekiranya Kelantan tewas.HanyaMu kami sembah, HanyaMu kami bermohon, hanyaMu kami berlindung.Amin ya Rabalalamin…..

Oleh : AdukaTaruna

Seandainya Kelantan tewas.Terima kasih ALLAH kerana mengajarku terlalu banyak perkara…Terima kasih ALLAH kerana menunjukkan kepadaku terlalu banyak perkara…Apa itu air mata, apa itu tok guru, apa itu penderitaan, apa itu kasih sayangAh…Terlalu banyak yang tidak tersenarai…
Seandainya Kelantan tewas.Terima kasih ALLAH atas apa yang dipinjamkan selama ini…Ampunkan dosa pemimpinnya dan rakyat di dalamnya selama ini..Merekalah yang memberi semangat kepada kami di sini..Merekalah yang memandu perjuangan kami di sini..Ampunkan dosa mereka, Ya ALLAH, terlalu banyak jasa mereka kepada kami di sini sepanjang tempoh peminjamanMu Kelantan kepada mereka.
Seandainya Kelantan tewas.Berikanlah sedikit hadiah kepada mereka ya ALLAH...Berikanlah sedikit ketenangan kepada kami di sini ya ALLAH...Walaupun kami dan mereka tidak layak untuk itu..Tapi kasihanilah kami Ya ALLAH..Hanya kepadaMu kami merintih dan mengadu.
Seandainya Kelantan tewas.Kami tidak lagi mempunyai kuasa pengimbang melindungi hak-hak muslim di tanah ini Ya ALLAH...Lindungi wanita-wanita kami Ya ALLAH...Lindungi anak-anak kami Ya ALLAH...Lindungi ulama-ulama kami Ya ALLAH...Lindungi peniaga-peniaga kami Ya ALLAH...Yang mengizinkan tewas itu Engkau Ya ALLAH...Dan yang melindungi kami juga adalah Engkau Ya ALLAH.
Seandainya Kelantan tewas.Izinkan kami akan menyimpan kenangan manis tersebut selama-lamanya...Jangan dipadamkan kenangan itu dari hati kami Ya ALLAH...Jangan diluputkan sejarah itu dari kami Ya ALLAH...Supaya anak-anak kami mengetahuinya, Ya ALLAH...Semoga anak-anak kami bangkit menyambungnya Ya ALLAH...
Seandainya Kelantan tewas.Walaupun berhadapan dengan masa depan yang tidak menentu...Kami hanya adaMu Ya ALLAH...KepadaMu kami serahkan masa depan kami, anak-anak kami, wanita-wanita kami...Bantulah kami meneruskan kehidupan agamaMu dalam suasana yang tidak menentu...Jangan bebankan pundak kami dengan apa yang kami tidak mampu menggalasnya...Hanya kepadaMU kami berserah.
Seandainya Kelantan tewas.Terima kasih ALLAH atas pinjamanMu selama ini untuk kami di sini...Terima kasih Tok Guru dan ulama atas tunjuk ajar kalian selama ini untuk kami di sini...Terima kasih rakyat Kelantan kerana membina model negara Islam yang dicemburui selama ini...Terima kasih semuanya.
Ya ALLAH, izinkan kami di sini menyimpan kenangan manis itu untuk melegakan kepedihan sekiranya Kelantan tewas.HanyaMu kami sembah, HanyaMu kami bermohon, hanyaMu kami berlindung.
Amin ya Rabalalamin…..

No comments:

Mutiara Kata

Sign by Danasoft - For Backgrounds and Layouts

Peta Lokasi