basmalah Pictures, Images and Photos

Tuesday, May 27, 2008

Selamat bercuti

Assalamualaikum Warahmatullah wbt

Salam ukhwah buat semua pengunjung laman blog saya ini.
Sudah lama sy tidak menulis di laman blog ini. Almaklumlah banyak sgt urusan dan sy pun masih bertugas di pedalaman yang tiada kemudahan perhubungan, bekalan air dan elektrik dan sebagainya. mungkin belum smpai masanya lagi untuk sy berhijrah ke tempat yang mempunyai kemudahan lengkap tersebut. Mungkin Allah mahu menguji ketabahan hati saya, saya akur dan redha di atas segalanya.

Berbalik kepada topik yang saya buka ini, terlebih dahulu saya ingin mengucapkan selamat bercuti kepada guru-guru, murid-murid dan sesiapa sahaja yang tengah bercuti. Penuhkanlah masa cuti ini dengan benda yang berfaedah, contohnya menghadiri kuliah agama, mengunjungi sanak saudara dan sebagainya. kepada yang belajar, selamat mengulangkaji pelajaran terutamanya kepada sahabat-sahabat jQAF yang memasuki maktab semasa cuti ini dan tidak lupa juga kepada yang akan menduduki peperiksaan, selamat menduduki peperiksaan.

Tidak lupa juga, tidak terlambat lagi rasanya untuk mengucapkan selamat hari guru kepada semua warga pendidik tidak kira yang masih berkhidmat dan yang sudah bersara. Jasamu akan kukenang sepanjang hayat. Di kesempatan ini juga, saya ingin menghadiahkan ucapan al-Fatihah kepada guru-guru yang sudah meninggal dunia. Semoga roh guru-guru akan ditempatkan bersama-sama dengan orang yang soleh, insya Allah.

Kepada yang melangsungkan perkahwinan, saya juga ingin mengucapkan selamat pengantin baru, semoga berbahagia hingga ke akhir hayat. dan ingatlah perkahwinan itu bukanlah satu perkara yang mudah, kerana jika tersilap langkah, kita akan merana sepanjang hayat. Umpama menaiki kapal yang belayar menuju ke puncak abadi.

rasanya setakat ini dahulu, coretan saya, dan insya Allah, kita akan bertemu lagi, di lain masa dan ketika.

sekian, wassalam

No comments:

Mutiara Kata

Sign by Danasoft - For Backgrounds and Layouts

Peta Lokasi