basmalah Pictures, Images and Photos

Tuesday, September 1, 2009

Kenangan sepanjang cuti sekolah bulan 8 dan Ramadhan 1430H

Assalamualaikum kepada semua pembaca blogku samada secara sengaja ataupun tetiba jer terjumpa blogku yang xseberapa ini. Time kasih kuucapkan kepada semua kerana sudi melawati blogku ini.



Pada episod kali ini aku akan menceritakan kenanganku pada masa cuti sekolah pertengahan semester bulan 8 yang lepas. Buat makluman semua, rumah yg aku sewa hanya berdua jer, aku & memberku Risydan. Tapi cuti ni dia balik berjumpa dgn isterinya. Maklumlah org ada isteri katakan, duk berjauhan laks tu. Isterinya mengajar jQAF di Johor. Lagipun start cuti, seluruh umat Islam menyambut bulan Ramadhan. Nak berpuasa bersama org tersayangla tu.



Aku laks, mgkin anda tertanya-tanya, knp aku xbalik kg jer? Org lain balik, aku xbalik laks, slalunya aku ni pantang cuti sekolah, balik jer kg. Alasan aku yg pertama bulan puasa laks, rasa penatla, mcm xberbaloi laks balik, lagipun raya nanti balik kg jua, yg kedua laks, pada khamis 27/8/2009, aku amik ptk buat kali yng ketiga, nak wat camne, blum ada rezeki dapat 4. Lagipun aku ni, dah keje ni, rasa malas laks nak mengulangkaji, org kata otak xleh timer dah, xleh duk tumpu lama2. Mcm impianku nak sambung master tpaksa dilupakan, xperla, bg kpd anak2 ku dahle, xperla.



Dah panjang bercerita tntang latar belakang, kita kembali kepada asalnya, aku ni puasa, xduk umah sewaku sendiri, pergi tumpang tido dan bersahur di umah memberku yang bujang, yg sama2 xbalik, iaitu Usop & Shahrul. Buat makluman semua, Usop tu org klate & Shahrul laks org penang. Aku pun xtau camner blh jadi geng laks dgn diorg. Biola camner pun, asalkan jgn kita cari gaduh dgn org dahle. Btul tak? he3.

Pada petang ahad tu, kitorg pergi ke kota kinabalu, untuk cari barang2 keperluan harian, kitorg bertolak jam 4 petang & sampai dkat2 nak buka puasa. Alhamdulillah, smpai gaks di kota kinabalu & berbuka puasa di sana. Kitorg menginap di Hotel Tabung Haji. Bagusnya hotel ni menyediakan kemudahan solat tarawih. Ada jugak moreh. Hotel Islamik katakan. Kitorg duk di Kota kinabalu selama 2 hari. Pada pagi selasa kitorg bertolak pulang ke kudat.

Pada pagi Khamis, aku menghadapi Penilaian Tahap Kecekapan (PTK). tahla, jawab hentam jerla. nak wat camne, aku ni malas tul untuk membaca. Rasanya dah xmasuk ke kepala dah. Apa nak jadila, tah, bilala nak insaf.

Rasanya stakat ini dahulu, aku berkongsi pengalaman hidupku buat tatapan semua. Ada masa kita jumpa lagi. Maafla andai ada salah silap tutur kata. Apa yang baik itu datangnya daripada Allah & apa yg cacat cela tu datangnya dari kelemahan diriku sendiri.

No comments:

Mutiara Kata

Sign by Danasoft - For Backgrounds and Layouts

Peta Lokasi