basmalah Pictures, Images and Photos

Tuesday, June 2, 2009

Blh x bagi cadangan pada saya?

Assalamualaikum kepada semua


Sebelum sy pergi kepada maksud seterusnya, ingin sy menceritakan latar belakang yang menyebabkan sy meminta bantuan daripada anda semua.

Pada 21-22 Mei aritu bersamaan pada hari khamis dan jumaat, Guru Besar sy mengarahkan sy untuk menghadiri satu kursus anjuran IPG Kent, Tuaran berkaitan dengan kajian kes & tindakan. Bagusla kursus tu untuk guru2 dan sesiapa yang ingin menyambung pelajaran atau memohon guru cemerlang.

Ia berkaitan kajian semacam penyelidikan tentang sesuatu kes atau apa sahaja berkaitan dengan pengajaran & pembelajaran atau apa sahaja berkaitan dengan alam persekolahan. Bila sy menghadiri kursus itu mengimbaskan saya masa final year di universiti dahulu untuk menyiapkan tesis.

Masalahnya sekarang, semua peserta dikehendaki menghantar satu kajian kes @ tindakan untuk dijadikan hasil kepada kursus tersebut, kerana tidak taulah seluruh malaysia ke Pegawai Pelajaran Daerah minta untuk dibukukan. Tugasan tersebut hendaklah dihantar selewat-lewatnya atau pada 30 Ogos 2009, bermakna ada lebih kurang 2 bulan jer lagi.

Umumnya mengetahui bahawa kajian itu memerlukan kepada buku rujukan atau literature review yang mendalam mengenai kes yang ingin dijalankan. Kl di kudat khasnya dan sabah umumnya, bahan rujukan itu terlalu kurang sekali dan memerlukan masa yang lebih untuk menjalankannya.

Oleh itu, sy meminta cadangan @ pandangan daripada anda semua untuk menyelesaikan masalah saya iaitu berkaitan dengan tajuknya & apa sahaja yang berkaitan. Tidak salahkan kita sama2 berkongsi pendapat dan daripada itu, bolehla kita sama2 belajar.

Insya Allah, hasilnya akan saya poskan dalam blog ini.

No comments:

Mutiara Kata

Sign by Danasoft - For Backgrounds and Layouts

Peta Lokasi